söndag 5 februari 2012

Kjolficka/säck/väska











Lite inspirationsbilder på mina kjolfickor som utvecklats till även väskor. Grunden kommer från folkdräktens kjolficka och är i storlek 17 cm bred och 21 cm lång. "hålet" är 9,5 x 9,5 cm och som ni ser är det rundade eller ibland raka kanter. De är alla sydda i kläde eller vadmal med dekorationer av kläde, pärlor broderier och även silverdetaljer. Baksidan till fickorna har jag gjort som hällor för bältet men man kan även sy på band att knyta runt midjan som folkdräktens kjolficka har. Fodren är oftast lin men jag använder även bomull. Man kan om man vill stryka på den dekorerade delen på fliselin för att få stadga. Låt fantasin få fritt spelrum. Otroligt roligt och de blir så vackra.

2 kommentarer:

Christina Viklund sa...

Jättefina väskor, tack för att bloggade om dom, nu fick jag något att fundera på :D

Anonym sa...

Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, osäkra lån, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital mm! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga räntor och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com