lördag 10 november 2012

Survival bracelets

Man lär så länge man lever, eller man ska lära sig något nytt så länge man lever.

Överlevnadsarmband har jag lärt mig idag. På Hantverksboden & Pysseltajm i Sala fick jag lära mig tillverka ett eget armband. Det var Lisa Hallgren från Västerås som var läromästare. Armbanden tillverkade vi i Paracordlina som fallskärmshopparna använder. Det heter överlevnadsarmband för att man ska kunna knyta isär armbandet och använda linan i fall man hamnar i nöd och behöver en lina. Vilken tur att jag lärde mig detta idag, man vet ju aldrig när man hamnar i en sådan dilemma att en stark lina skulle vara bra att ha till hands. Snygga armband blev det också, jag gjorde ett rött och är så stolt.

Hantverksboden & Pysseltajm är en spännande butik där man bland annat kan hitta massor av roliga pysselgrejer. Jag införskaffade mig vackra pappersark med mönster på båda sidor. Bra att ha när man ska göra julens askar till exempel.
 



Inga kommentarer: