söndag 16 december 2012

Jag en Stones fan

Igår kväll var en riktig nostalgisk högtid för mig som var ung på 1960-talet. En hel timme på svt med The Rolling Stones. Jag är sedan jag var ung en riktig Stones fan och haft den stora lyckan att uppleva dem live två gånger. Helt underbart. Det är de äldsta låtarna som ger den största känslan och man är då åter ung och vild när dessa låtar spelas, jo det är sant VILD.....

Hade man varit förälder på den tiden hade man nog förfasats, tur att man var ung då och fick vara med att uppleva detta från början. Tur även att glömskan slagit till nu så jag kan förfasas över nutidens musik och ungdommar ..... :-)

Var det bättre förr?

Min käraste skatt, skivsamlingen.
Mick Jagger,  Charlie Watts, Brian Jones,
Bill Wyman och Keithn Richard

Inga kommentarer: