söndag 27 juli 2014

Ett beroende

Jag vill erkänna att jag har ett beroende. Ett som tar mycket av min tid. Ett beroende som drabbar mig på kvällarna framför TV:n, vid radion och till och med på morgonen. Måste erkänn att även som passagerare i bilen kan mitt beroende blomma ut, men ALDRIG när jag är chaufför. Där har jag nolltolerans. Min man kan ibland störas av mitt beroende, då får det utföras i smyg, ett smygberoende.

Mitt beroende är .... hantverk av olika slag. Just nu är det broderade "lösmanschetter" och armband som står i fokus. Det har blivit några under sommaren. Lösmanschetter som sys i par eller armband dekorerade med silverbricka.  Den norska tidningen Bunad är orsak till just detta beroende. Där läste jag om vackra lösmanschetterna som sedan inte kunde lämna mitt sinne.

Jag är som besatt!











Inga kommentarer: