fredag 12 september 2014

Läs mer

Jag är med i ett häftigt projekt som bjuder in alla att läsa mer. Jag läser mycket och mina bokhyllor är överfulla så jag kan unna mig lyxen att lämna min bok vidare till annan okänd läsare.

Projektet går ut på att just lämna/gömma en bok någonstans för att den ska läsas av nästa som i sin tur lämnar den vidare så att ytterligare personer får ta del av boken. Boken är registrerad i www.bookcrossing.com och har fått ett specifikt nummer. På så vis kan jag följa bokens färd i fall nästa läsare registrerar sin läsning.

Boken är lämnad på Schelins Café i Sala. Boken är Mikael Niemis "Fallvatten" en katastrofroman som passar i tiden eftersom vi upplevt katastrofer både som skogsbrand i Västmanland och översvämningar i södra Sverige.

Rekommenderad läsning!

Inga kommentarer: