onsdag 22 oktober 2014

Härligt ylle

Många kanske tycker som jag att det är härligt när kylan kommer och alla ylletröjor kan plockas fram. Jag älskar mina ylletröjor. Många av dem har jag själv stickat med stor glädje för varje ny maska. Att sticka med relativt tunt garn och mycket mönster är roligast. Man ser verkligen hur arbetet matar på. Eftersom jag är nyfiken på hur nästa varv ska se ut är det svårt att sluta.

Den här tröjan med tillhörande mössa har några år på nacken och jag blir glad varje år när den åker fram igen. Den är stickad med tvåtrådigt filtgarn efter mönster som jag hittat i Solveig Hisdals bok "Dikt i maskor". Det är en bok som är en verklig skattkammare. Jag är nu inne på den femte tröjan ur den boken. En tröja i restgarn men den är ännu inte klar.

Mer stickat till folket!




Inga kommentarer: