torsdag 25 juni 2015

Sommar i P1

Jag har fått en dag att vara lat på och göra vad som behagar. Det som behagar mig är att lyssna på radio och handarbeta, dricka något gott och äta färska bär. Det spelar faktiskt ingen roll vad det är för väder när jag kan sitta och lyssna ikapp alla avsnitt från "Sommar i P1".

Jag började från början idag med Lena Olin skådespelare som berättade om sitt liv, David Bartra som hade mobbing som ämne och Siavosh Derakhti som berättade om sitt arbete att bygga broar mellan människor.

Tre fantastiska sommarpratare och vid min nästa lata dag ska jag fortsätta lyssna. Att lyssna är en bra sysselsättning eftersom man samtidigt kan sitta och handarbeta, äta jordgubbar och sippa lite på ett glas rosé och låtsas att temperaturen är 28 grader med solsken.

Jodå, jag har varmt och skönt, jag eldar i köksspisen.






Inga kommentarer: