söndag 30 augusti 2015

Salamässan 2015

Salamässan är över för i år. Härligt väder, många besökare och intressanta utställare. Under söndagen hade jag tjänst både i Skapande Händers och Winnet Salas monter.

Skapande Händer hade en tävling och vinst var ett silversmycke. Det blev en ung vinnare vid namn Amanda Lindgren, Sala. Jättekul hoppas hon får användning av sitt smycke.

Fördelen med Skapande Händers placering var att den var invid Gröna Hagars kött som försåg oss med både mat och dryck under dagen. Drycken bestod av Sätra Brunns fantastiska vatten. Vår närmaste granne var keramiken Marita Zeidlitz, Magasinet Salbohed. Hon har vacker keramik som även finns i mitt hem.

Scenen låg intill så vi njöt av uppträdanden av Glada Hudik-teatern med Columbuskören som fick ta emot Mångfaldspriset. Uppträdde gjorde även Panetoz, jag har varit deras fan länge och efter att sett dem uppträda är jag helt såld. Man kunde faktiskt inte stå stilla. Härliga killar med häftig musik.

Winnet Sala hade sin monter inomhus tillsammans med några av nätverkets medlemmar. Ett hörn som var riktigt levande med aktiviteter av olika slag. Jag är så glad att jag har detta nätverk. De är mitt stöd, min inspiration och framför allt får jag en social samvaro. Jag kan inte vara utan dem.

Trött och lycklig somnade jag tidigt på söndagskvällen.











1 kommentar:

Anonym sa...

Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, osäkra lån, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital mm! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga räntor och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com