lördag 24 september 2016

Tareq Taylor min favorit

Jag såg Trädgårdstider på TV1 igår kväll. Mysigt program där en av mina favoriter Tareq Taylor brukar laga mat. Han lagar ofta mat ute framför allt i detta program. Inspirerad av honom gjorde jag pannkakor i ett snabbt tillverkat ute-kök. Ett ute-kök av Tareq Taylor - design. Tja, det blev kanske inte så likt hans fantastiska kök men jag var i alla fall ute.

Hundarna höll sig nära i fall det skulle bli en smakbit. Pannkakorna blev goda som vi åt med äppelmos från "Must med Mera". Ni vet väl att de butiker man vill ha kvar i morgon ska man handla i idag, som ni ser är jag bygden trogen.

Mjölken från Grådö Mejeri Hedemora
Äppelmos från Must med mera inköpt på Abrahamsgården i Norberg
Fatet som pannkakorna ligger på är tillverkad av Katarina Salmi och koppen som står mot väggen har Helena Eriksson Rensch gjort, inköpta på Abrahamsgården i Norberg.
Ett par handledsvärmare ligger på bordet (svårt att se) också köpt på Abrahamsgården och är tillverkade av Monica Rudberg
Pelargonen som står på bordet är köpt på Strands Blomsterhandel i Norberg.

Vädret är bedårande!





Inga kommentarer: