söndag 23 april 2017

"Kan själv" - syndromet

Jag lider av en sjukdom som knäcker mig. "Kan själv"-syndromet. Jag har så svårt att fråga om hjälp utan håller på alltför länge och försöker själv. Det kan bli bra ibland, men inte alltid. Mycket blir halvgjort eller dåligt utfört. Det stressar mig och ger mig ångest. Jag hatar att inte förstå eller att inte klara SJÄLV. Hur svårt kan det va!

Det kan vara allt från att måla huset, kitta fönster, laga cyklar, rensa avlopp.
Mata katten.
Bokföra, fixa hemsidor, marknadsföra, sekreterarjobb, rensa garage.
Baka kaka.
Klippa fruktträd, rensa skogen, snickra, lägga plattor.
Plocka ögonbryn

För att inte glömma alla tusen olika hantverk jag måste prova. Jag äger en hel del verktyg för olika hantverk; virknålar, synålar, stickor, sländor, spinnrockar, slynggaffel, påtdockor, kardor, skinnskrapor, bandgrindar, vävstolar, skärknivar, täljknivar, penslar.............

Jag blir så innerligt trött på mig själv.







Inga kommentarer: