lördag 25 augusti 2018

Min vävstol

Min vävstol står nerplockad och lutad mot väggen i garaget. Till inget nytta just nu. Det finns en tanke att den någon gång kommer upp igen, men jag måste se till att dygnet får fler timmar först. Tänk att tiden aldrig räcker till.

Tur att jag har vänner som väver. Jag har fått i gåva en så vacker disktrasa som är vävd. Synd nästan att använda den som trasa. Dessutom två tjocka härliga grytlappar. Tack Berit.

Trasmatta och sittunderlägg har jag införskaffat på Skapande Händer i Sätra Brunn. En konsthantverksbutik som har så mycket fint.

Under veckan 1-6 september, 11-16 kommer både Berit och Skapande Händer att finnas på Kulturkvarteret Täljstenen i Sala. Där finns vandringsutställningen Ull för livet och under helgen pågår hantverksmarknad med massor av aktiviteter.

Vi ses där!







Inga kommentarer: