lördag 7 november 2020

Japansk Knutväska

 Japanese Knot Bag / eller Knutväska är en väska med ett kort handtag och ett längre som ska föras genom det kortare så att det blir en knut. Det blir då också lite som en stängning av väskan.

Jag har roat mig med att göra några. Den första är i tyg och är fodrad. Den gjorde jag lite grundare än de andra två. Det längre bandet/handtaget gjorde jag extra långt för att kunna ha den som en axelväska.

Väska nummer två är i lammnappa där jag lagt in ett indiskt band som dekoration och för att förlänga väskan då skinnet inte var tillräckligt stort. Här gjorde jag också ett längre band.

Den tredje väskan är helt i lammnappa. Ett underbart material mjukt och smidigt. Lammnappan kommer från får som är uppvuxna i Västmanland och inköpt genom www.upplevlandet.nu

Jag blev riktigt nöjd med väskorna. Väskor kan man aldrig ha för många av. 














Inga kommentarer: