lördag 8 mars 2014

Internationella kvinnodagen

Jag måste erkänna. Jag smet från mina plikter idag. Jag tog ingen hänsyn till att dammsugaren stod därhemma och trånade efter samvaro. Jag gick och hämtade min bok som jag beställt på Ewerlöfs bokhandel i Sala. En äkta "kvinnobok". Den heter "Hej klimakteriet, texter om livet kring 50" av Åsa Albinsson och Maria Fröjdh. Nyfikenheter fick segra. Jag gick på konditori, på Schelins konditori. Beställde en kopp kaffe och en smörgås och började läsa.

Två timmar senare satt jag på min altan och fortsatte att läsa. Det var lä från vinden där jag satt och solen värmde så gott.

Klockan är nu fem. Dammsugaren har fått krypa in i sitt bo utan att ha brukats denna lördag. I morgon kommer kanske "Ågren" på besök. Men vem bryr sig om det idag.

Grattis alla "lata" kvinnor denna dag. Må så fint och ta dig dina egna stunder.



Inga kommentarer: