måndag 12 maj 2014

Korgar, korgar

Här kommer ytterligare korgar i min samling. Ni ska veta att samtliga korgar har en uppgift, det vill säga används till något.

Jag har en korg där jag har mina verktyg för att spinna garn, en vedkorg vid kakelugnen, en liten korg med specialljus som används när jag tänder en brasa. Jag har en korg/kont vid vedspisen i köket som innehåller tidningar och näver att använda när jag tänder i spisen. Jag har en på hyllan i förrådet, en järnkorg som är mycket vacker, en korg för posten och tre på hyllan i hallen i Sala för diverse vantar och mössor.

Det matar på med korgar.


Korg för kardor och sländor


Korg för veden


Korg för tändhjälpmedel


Korg/kont för tidningar och näver


Korg för garn


Korg i förråd


Järnkorg


Brevkorg


Korgar på hyllan i hallen för vantar och mössor

Inga kommentarer: