fredag 16 januari 2015

Surdegar

Jag längtar till att få börja göra något av fiskskinnet jag garvade igår. Men först måste gamla "surdegar" bli klara. Jag har en benägenhet att inte slutföra arbeten om jag hittar på annat roligare att göra. Allt som är nya idéer är ju så kul som exempelvis; sy armband av fiskskinnet.

Här är beviset att några arbeten slutfördes idag så jag kan börja på något nytt. De större fodralen är för mobilen eller glasögonen de mindre är smyckepåsar som ska skydda smyckena. Alla dessa är sydda i kläde (ylletyg som är lite valkat) och broderade med pärlor och applikationer.

Imorgon börjar jag på något nytt.


När man broderar ska det vara bra belysning, starka glasögon och en god kopp kaffe, som här i en mugg tillverkad av Helena Erikssons-Rensch.







Inga kommentarer: