tisdag 31 mars 2015

Konstutmaning dag 4

Jag har kommit till dag 4 i utmaningen jag fått av Lena Gustavsson. Tre bilder under 5 dagar. Det är svårt att välja, jag inser att under åren har det blivit en hel del.

Jag jobbar framför allt i metalleror som är ett fantastiskt material. Det finns i metallerna silver, brons, koppar stål och även i guld men det har jag inte provat ännu. Tänk vilket trolleri att jobba i material i en lerform, mjukt och formbart som sedan efter bränning blir den hårda metallen, revolutionerande och fantastiska material för alla oss som vill skapa.

Denna dag är det smycken i CopprClay. Det blir fantasifulla färger på produkterna vid bränningen. Första smycket är ett armband som är påtat (en form av rundstickning) av en smyckevajer som finns i olika färger. Dekorerad med en kopparblomma. De andra två bilderna visar vilken variation det kan bli på färgerna.

 Mitt material köper jag på www.pmc.se som har en nätbutik.



Inga kommentarer: