onsdag 1 april 2015

Konstutmaning dag 5

Idag är det den sista dagen i konstutmaningen som utmanades av Lena Gustavsson. Jag är ganska stolt över mina folkloriska väskor. De är inspirerade av folkdräkternas kjolfickor. Hos folkdräkterna kan man hämta många underbara idéer. Där finns en skattkista. Jag har sytt dessa väskor med kläde (valkat ylletyg) dekorerat med silver, glaspärlor och kaninskinn. Alla tre är sålda sedan länge och det är med saknad jag konstaterar det, men man kan inte ha allt kvar som man tillverkar.

Jag utmanar min kollega Catrin Bartusch, SilverCatten, på konsthantverksbutiken Skapande Händer i Sätra Brunn. Hon är en mycket duktig silversmed. Catrin, du ska lägga ut tre bilder per dag i fem dagar och tagga mig samt bolla vidare till en ny konstnär.



Inga kommentarer: