fredag 29 maj 2015

Mors dag

I morgon är det mors dag men jag vill fira redan idag. Jag har varit moderslös sedan 2002 men har en storasyster som alltid har varit som en mor för oss alla.

Dessa bilder är från 1950-talet. Min mor Greta var då i trettioårsåldern. Svårt att tänka sig henne så ung eftersom bilden som man bär i sitt hjärta och minne är från de sista åren hon var i livet. Konstigt att man inte har så många bilder i minnet när hon var en ung kvinna. Mina tankar är hos dig Mor, saknar dig ofta.

På bilden finns även min storasyster Birgitta som där är omkring tio-tolv år. En ung flicka som redan då tog ansvar över alla oss småsyskon.

Den andra bilden är från Draghundsmästerskapet 1956 jag och mor står troligtvis vid starten. Det ser ut som vi fungerar som klädhängare eller att vi fryser eftersom vi har dubbla kappor.

Underbara bilder.



Inga kommentarer: