söndag 16 augusti 2015

Silverringar med bronskulor

Det är kul att prova något nytt. För mig var detta nytt att fästa bronskulor i silver. Jag använde PMC3 silverlera 9 gr per ring. Den ena ringen gjorde jag efter en mall med blad på rad, den andra helt fritt utan mall. Jag dekorerade ringarna med bronskulor som finns att köpa på webbutiken www.pmc.se. Jag satte fast kulorna med paste och brände som vanligt i ugn. Kulorna oxiderade så de behövde putsas.

En ring gick bra men på den andra ramlade en kula av så nästa test är att sätta fast en ny kula med paste på bränt material och bränna om.

Kul!







1 kommentar:

Anonym sa...

Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, osäkra lån, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital mm! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga räntor och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com