tisdag 27 oktober 2015

Fuskstädning

Snart är det en extra stor helg igen. Hemmet skulle behöva städas sedan mycket länge. Jag har fuskstädat hela mitt liv. Finns det något tråkigare? Jag skyller allt på slöjden. Slöjd är min passion och jag måste hela tiden ha flera projekt på gång. Därav blir det också stökigt i hemmet. Jag bor i verkstad kan man säga.

Det är stickning, virkning, skinnberedning, spinna garn, silverlera och pärlor överallt. Jag blir nog aldrig riktigt proffs på något eftersom jag måste prova allt. Nyfikenheten tar över så fort jag ser en ny slöjteknik.

När jag slutade mitt förvärvsarbete hade jag stora planer att NU skulle jag börja rensa lådor och garderober. Skura golv och hålla undan, ........men jag väntar nog ett tag till det finns så mycket roligare saker att göra.

Vid denna skymningens tid märks det kanske heller inte att det är skitigt inte bara i hörnen.











1 kommentar:

Lisa sa...

Ja. Städa är ju SÅ tråkigt! Finns så mycket roligare saker att spendera tiden på.
Har precis hittat hit. Du gör så mycket fint. Får en massa inspiration!

ha det gott