lördag 24 oktober 2015

Papplampan är klar

Jag har nu gjort klar min papplampa som jag började på under pappslöjdkursen med Bodil Löfgren.

Den blev otroligt fin tycker jag, helst när det är mörkt och den är tänd. Jag har en ledlampa i så det är ingen fara för övertändning. Tänk ändå nu kan man titulera sig som pappkonstnär.

Lampan är av två pappcylindrar där den yttre är av 185 grams akvarellpapper och den innersta stommen är av 300 grams papper. Mönstret har jag gjort på den yttre cylindern genom att skära med vass skärkniv och picka hål med nålar i olika tjocklekar. Cylindrarna är hopsydda med en polyestertråd som är starkare så att den inte går av. Innerlampan gjorde jag av en sladd med hållare som sattes fast i en plåtburk (en lite mindre majsburk). Fungerar utmärkt.

Jag är medlem i facebookgruppen "Pappskallarna" där ska vi samla alla våra alster samt ge varandra  tips. Det är en öppen sida så de som vill är välkomna både som medlem eller för att bara läsa och titta på våra bilder över pappslöjden.







Inga kommentarer: