lördag 17 oktober 2015

Pappslöjd

När jag slutade jobba trodde jag att det fanns all tid i världen för att göra roliga saker. Tiden krymper, jag hinner inte. Vissa säger att allt tar längre tid när man blir lite till åren och att det skulle vara orsaken till att tiden krymper. Det tror jag absolut inte på. Det är nog snarare att man vill hinna med att lära sig och göra allt spännande och kul som man inte hann förut.

I går gick jag kurs för Bodil Löfgren i pappslöjd. Bodil är en mästarinna och kan verkligen skapa konstverk i papper. Hon inspirerade oss till att göra otroliga skapelser. Jag köpte såklart på mig material till ett stort projekt. Undrar om projektet någonsin blir klar. Det var så roligt och vi var ett gäng kreativa härliga tjejer som deltog och vi kommer att hålla fortsatt kontakt genom vår nyskapade facebookgrupp "Pappskallarna".

Härligt! Tack Bodil och Sala Slöjd o Hantverksförening som arrangerade kursen.









Inga kommentarer: