lördag 3 oktober 2015

Underbara ull

Idag den 3 oktober har det varit en underbar höstdag med varmt och gott på min altan. En dag som gjord för att sitta ute och hantverka. Jag har spunnit garn från den ull jag var till Britta Wendelius och hämtade häromdagen. Britta bor utanför Möklinta och har underbara gotlandsfår. Hennes får är så tama att jag och barnbarnet blev helt omringade av dem. Underbart med sådan närkontakt.

Ullen är vackert glänsandet grått och går utmärkt att spinna av, men jag ska försöka tova något också. Jag är en nyfiken hantverkare och måste hela tiden ha minst fem projekt på gång samtidigt. En del projekt blir aldrig avslutade men vad gör väl det.

Slöjd är livet. Mera slöjd till folket!

I fall ni är nyfikna på Britta och hennes man Lasse så hittar ni dem via deras hemsida: www.upplevlandet.nu

Notera att en av bilderna innehåller en färdigstickad filt tillverkad av Kerstin Jonsgården Eljaröd.










Inga kommentarer: