måndag 10 oktober 2016

Emaljeringskurs

Efter en tuff tid med att driva hantverksbutiker, kassörsuppdrag, ideella föreningar och kraschade hemsidor behöver jag tid för mig själv.

För mig är det semester att införskaffa mig nya hantverkskunskaper. Jag var på kurs över helgen i Uppsala där vi skapade silversmycken som vi sedan emaljerade. Kurserna på PMC akademin i Uppsala är både stimulerande och lärande. (www.pmcakademin.se) Jag brukar må så bra efteråt och vara full av lust att skapa både med den kunskap jag lärt mig på kursen men även annat. Det är som om slöjdartörsten har vaknat till liv igen.

Det blev fina smycken. Jag gjorde ett hänge och ett örhänge. Det är mycket spännande med emaljering eftersom det blir en överraskning hur färgerna förändras i ugnen. Mycket fint blev det.

Tack Gaby och Rolf.










Inga kommentarer: