torsdag 3 november 2016

KASAM Hälsa & Friskvård

Mår som en prinsessa just nu. Är just hemkommen från en Taktil Stimulering hos Elisabeth Persholt på Kasam. Taktil Stimulering är en metod för strukturerad beröring av huden tillsammans med en doftfri vegetabilisk kallpressad olja. Allt sker i en lugn harmonisk miljö med stilla musik och tända stearinljus. Elisabet är helt tyst under behandlingen som tar nästan en timme. Jag somnade. Så underbart avslappnande och skönt.

Jag går även hos henne på Core-träning en gång i veckan för att stärka bål och rygg. Under dessa träningspass somnar man inte. Det är långsamma övningar som verkligen sätter musklerna på prov. Det brukar kännas i vissa av dem efter ett pass.

Mitt mål är bättre balans och styrka i rygg och mage och med den taktila behandlingen förbättra nattsömnen, varva ner och minska värken jag har i lederna.

Jag ska leva ett bra liv till över 100!



Inga kommentarer: