tisdag 28 februari 2017

Fettisdag

Idag är det fettisdagen. Då får man äta semlor utan dåligt samvete. Jag köpte två stycke på Schelins Konditori i Sala. En till mig och en till min man (som inte tycker om, har jag tur får jag två).

Ni vet väl att de butiker som man vill ha kvar i morgon ska man handla i idag. Många hantverksbutiken lägger ner på grund av att kunderna sviker. Konsthantverksbutiken Skapande Händer, Sätra Brunn har "Semmelkväll" klockan 19-21, gör ett besök.

Jag älskar slöjd och hantverk mitt hem har fyllts av både egna och andras alster. Ni kan se på en av bilderna min semla från Schelins Bageri som ligger på ett fat tillverkad av Anna Pettersson/Lerapan, kaffet dricker jag i en kopp från Helena Eriksson /Rensch Keramik som även gjort ljusstaken. Duken har Birgitta Bäckström vävt, en kvist från svartvinbärsbusken står i ett krus från Gerd Eriksson/Själaglas, Berit Sundh Anderssons kudde syns i soffan. Alla dessa finns representerade på Skapande Händer. Fruktfatet är tillverkat av keramiker Anna Linder och är köpt på Abrahamsgården i Norberg.

Själv har jag ingen möjlighet att komma på Semmelkvällen utan ärar er på detta vis. Lycka till ikväll.

Hunden fick endast slicka resterna på fatet.




Inga kommentarer: