onsdag 22 februari 2017

Snöskottning

Det snöar för fullt i Sala idag den 22 februari. Jag hörde på P4 Västmanland att det är lika tröstlöst att skotta när det snöar som att städa när barnen är små. Jag håller med, verkligen. Detta gäller även att städa när barnbarn är på besök........eller städa runt en hantverkare/slöjdare som dessutom försöker sig på lite kontorsarbete på köksbordet.

Alla som känner mig vet att min städförmåga är mycket låg. De vet även att som hantverkare/slöjdare håller jag på med alltför många olika tekniker som inte får plats i min lilla verkstad. Det är verkstad i hela huset. Jag måste/vill försöka mig på så mycket: att spinna garn, bereda fiskskinn, brodera stygn av olika slag, slynga tråd, väva band, göra smycken men dessutom blogga, bokföra och kolla Facebook.

Livet är hårt. Jag går ut och skottar lite, det är ju så roligt och avkopplande. Jag älskar när det snöar.




Inga kommentarer: