fredag 22 september 2017

Budskap från barnbarn

Ibland glittrar det till i livet. Jag har en del barnbarn. Häromdagen när jag tog ett blad från högen av post-it lappar dök det upp ett budskap från en av mina barnbarn. Hon hade skrivit det i smyg långt ner i högen. Det blev en glad överraskning när det dök upp. "Du är bäst farmor // Engla".  Denna lapp  fick sitta bredvid ett budskap från ett av mina andra barnbarn som trots att hon vid skrivande stund inte hade börjat i skolan har skrivit på engelska "I love you mormor".

Barnbarnens budskap rör mitt hjärta. Jag har uppskrivet ett muntligt budskap från ytterligare ett barnbarn sagt den 24/2 2006, hon hade då nyss fyllt 4 år: "Farmor! Du är i mitt hjärta. "
Vid besök i en affär samma dag sa hon "Finns det något i den här affären som barn kan unna sig?"

Det fanns det...Jag kom inte ihåg vad inköpet blev den gången, men jag är övertygad att något blev det.



Inga kommentarer: