fredag 8 juni 2018

Besök i Stockholm

Att besöka vår vackra huvudstad är en lisa för själen. Min svägerska från Stockholm tog emot och visade staden i den vackraste skrud. Solen strålade och träden hade den lummigaste grönska.  Besöket på Liljevalchs knockade mig helt. Kärleken slog ner som en blixt, Lars Lerin. Inte för att jag träffade honom personligen men hans tavlor fyllde mitt hjärta. Underbart är ett alldeles  för svagt ord. Har ni inte varit dit måste ni försöka besöka utställningen.

Lunch efter en promenad till Rosendals trädgård. En fräsch sallad med ett uppfriskande glas rosé i skuggan under ett träd. Man kan inte ha det bättre.

Jag som "lantis" njöt även av transporten med en spårvagn ner till centrala delarna där jag träffade Margareta Krook.

Promenad sedan till butiken Magnolia Across the Street på Odengatan. En vacker butik som är som ett smultronställe. Blev en del inköp där.

Tack Ulla för en underbar dag. Jag somnade ovaggad när jag åter var hemma på mitt Torp.


















Inga kommentarer: