fredag 13 september 2019

Konsthantverkare och förebild

Som hantverkare blir man ofta imponerad av andra duktiga konsthantverkare. Jag tror man då har ett annat sätt eller förmåga att se och uppfatta ett bra hantverk. Det är en lycka att införskaffa och få bli ägare till hantverk av hög kvalité, de blir riktiga skatter.

Igår kom en sändning från in.qa Idé. Det är en fantastisk liten väska så välgjord. Barkgarvad, handgarvat nötläder med en dekoration av fiskskinn. Eftersom även jag hantverkar vet jag vilket jobb det är som ligger bakom och ser värdet i produkten.

in.qa Idé finns i Fåker Jämtland och jag har en dröm att någon gång kunna gå kurs eller workshop hos henne. Hon skriver på sin facebooksida " Slöjd för glädje och nytta". Hon arbetar med skinnprodukter där hon garvar päls, skinn och även fiskskinn. Hon är också duktig att använda kniven och har även täljda alster.  En konsthantverkare jag beundrar mycket.

Hon finns både på facebook och instagram.










Inga kommentarer: