söndag 29 september 2019

Söndagsmiddag

Jag älskar verkligen butik Skapande Händer i Sätra Brunn. Inte bara för att jag är lycklig medlem i detta hantverkskollektiv utan för att där finns så vackra saker.

Här ser ni min söndagsmiddag och resultatet av att shoppa i vår butik.  Det bjuds på fläskgryta med matlagningsgrädde och kantareller. Grytan är kryddad med ramslökssalt från Änga gård (Skapande Händer). Till detta ugnsrostad potatis med samma krydda. Sleven är tillverkad av Joakim Matz (Skapande Händer).

Maten serverade jag på en tallrik av Helena Angelbro (Skapande Händer), vatten i glas från Leif Haugens Glaswerk, återvunnet glas (Skapande Händer) och på bordet ligger en löpare vävd av Birgitta Bäckström (Skapande Händer).

Ni kan förstå att jag njöt av maten.








Inga kommentarer: