lördag 28 januari 2017

#stygnvarjedag2017 / 2017-01-28

Idag har Karl namnsdag, Konungens namnsdag. Det är några fler som heter Karl, eller Kalle, jag känner några. Hoppas de får en bra dag.

Jag har haft en bra dag. Har suttit med nål och tråd och lyssnat på en bok. Björn Hellbergs bok "Sankte Per". Suttit uppkrupen i soffan under en filt och med en hund som vill vara nära och en på fötterna.

Resultatet på projektet #stygnvarjedag2017 fick lite påfyllning. Denna syning är lite av förspilld kvinnokraft och kommer att leda till något som egentligen inte är till nytta. Men man behöver inte alltid vara nyttig. Satt även och lappade mina älsklingsjeans, snickarbyxor, lite mer av den nyttiga sortens arbete.

Att sy är skönt för själen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, osäkra lån, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital mm! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga räntor och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com