torsdag 30 mars 2017

Berikande liv

Jag har kontakter över stora delar av världen. Vissa är personliga som jag träffar ibland, vissa träffar jag inte så ofta och vissa är endast kontakter genom Facebook. Det berikar mitt liv. Livet blir mer spännande och innehållsrikt som gör mig ödmjuk.

Förra veckan träffade jag min barndomskamrat och hennes man som varit min vän ungefär 50 år. Dalarna och Island är en spännande sammansättning. Min vän från Island är även kock och bjöd på lunch, dock inte typiskt isländskt (kanske tur jag har sett vissa maträtter som jag inte uppskattar).

Visar här några bilder som bevisar att vi var hungriga som vargar. Kalops med kokt potatis, grytorna tömdes innan jag fick fram kameran. Som lunchgåva hade jag med mig kryddor från "Änga Gård" och frökex från "Vilse i smeten" produkter från Sala. Vi hade mycket trevligt och pratade många minnen.

Tusen tack Gunne för en fantastisk lunch och Ingrid för att du alltid finns.
Vi ses snart igen.









Inga kommentarer: