fredag 15 september 2017

Trevligt bemötande

Att äta så ekologiskt och närodlat som möjligt är något jag eftersträvar. Häromdagen var det rotfrukter och grönsaker från Fridas Trädgård Broddbo. Idag blev det ett inköp av ekologiskt lammkött från Stjärnbäck, www.upplevlandet.nu.

Det är så roligt att komma till Stjärnbäck och träffa Britta och Lasse som verkligen tar hand om sina kunder. Jag kände mig välkommen och särskilt utvald. Jag blev bjuden på "gofika", Britta kan verkligen baka.

Det känns extra bra att köpa deras lammkött. Man kan se hur väl de tar hand om sina djur, alla ser ut att må riktigt bra, får, hundar och hästar. De är verkligen proffsiga.

Sommartid tar de emot turister som vill uppleva hur det är att bo på landet. Jag vet hur det är eftersom jag förr har bott med får, hundar och hästar men blir ändå sugen att prova på att bo hos Britta och Lasse på deras gård i Stjärnbäck.

Nu ska jag laga något gott av köttet och återkommer igen till Stjärnbäcks Julmarknad.







Inga kommentarer: