tisdag 12 september 2017

Uppsalabesök

Jag trivs i Uppsala och åker ofta dit. Idag för att ta en lunch med min dotter. Det är alltid så trevligt.

Mina besök i Uppsala innehåller alltid ett besök på Kaleido konsthantverk där de idag hade en utställning av Katarina Persson som både är keramiker och textilare. Just idag fanns hon även på plats och berättade om sin utställning "Under ytan". Utställningen pågår till den 24/9.  Besök den!

Jag hann även med ett besök på butiken "Öster om Ån". Där hittar man bland annat alster från en av mina favoritkeramiker Marie-Louise Sundqvist. Jag äger en hel del keramik tillverkat av henne. Idag blev det hund som har en blomkruka på huvudet. Blomkrukan innehåller en klöverblomma från hennes lantställe på Gotland fick jag höra. Helt underbar både blomman och krukan/hunden. Det blev även två av hennes prickiga koppar och två knappar.

Rikedomar....















Inga kommentarer: