lördag 28 oktober 2017

Sy & Hantverks festivalen

I går var jag i Älvsjö och besökte Sy & Hantverksmässan. Där fanns 230 utställare och det var massor med besökare. När det är mycket att se måste man välja lite. Givna montrar för mig var Hemslöjden, Säterglänta, Wålstedts Textilverkstad samt en finsk utställare som hade växtfärgade garner ( www.aurinkokehra.fi).

Huvudsakliga anledningen att jag besökte festivalen var Sala Laser. Hos Sala Laser kan man få hjälp med vad helst man vill; taggar i skinn för sina egna alster, materialsats till en skinnväska med eget tryck, eller varför inte ett armband som även är ett måttband. Följ instagram sala_laser där finns mycket sevärt.

Jag fick möjligheten att prya lite i Sala Lasers monter. Tusen tack för förtroendet.

Det var en innehållsrik och mycket trevlig dag där jag utökade mitt garn- ull- och bandförråd. Ett måttbandsarmband i läcker grön färg hamnade också i min ägo.

Besök festivalen den pågår till söndag den 29/10.

www.hemslojden.org
www.saterglantan.com
www.walstedts.se
www.aurinkokehra.fi
www.salalaser.se









Inga kommentarer: