lördag 6 januari 2018

Kindergarten

Intresset för att skapa, sy och brodera fick jag i tidig ålder. Innan vi började i skolan fick vi som var födda på 1940-talet (jag är född -48) gå på "Kindergarten" det kom sedan att kallas lekskolan, förskola, 6-årsverksamheten, nollan, förskoleklass. Det var en förberedande verksamhet innan skolstarten.

Idag hittade jag i en låda en liten kudde 19 x 19 cm som jag sydde då. Det är alltså 64 år sedan jag jobbade med denna brodering. Fantastiskt kul att se hur observant jag var då. Taket har gavlar och vägen bakom huset smalnar av mot horisonten. Där blev det kanske lite fel och den avsmalnade delen kom i början av vägen och inte längst bort. Men ganska gulligt ändå. Titta på trädets krona ett avancerat broderi må jag säga. På baksidan har jag broderat mitt namn.

Det här är en skatt för mig.




Inga kommentarer: