lördag 24 februari 2018

#sy & hantverksfestivalen

Under två dagar har jag varit med på Sy & Hantverksfestivalen i Älvsjö. Jag fick den stora äran att hjälpa till på Sala Lasers Workshops. Det var så roligt och jag träffade många härliga kreativa deltagare. Några dök upp som var "gamla" bekanta men de flesta var nya för mig, kul och inspirerande. Vi tillverkade armband och väskor i läder. Eftersom det var färdiga former med färdiga hål kunde alla vara med och sy i läder. Vi hade samma bas men resultatet blev så olika. Vilka underbara konstnärer.

Vi jobbade med läder från Tärnsjö garveri. Tärnsjö skapar ekologiskt växtgarvat läder, med råmaterial som kommer från lokala gårdar i mellersta Sverige. Garveriet har funnits sedan 1873.

Idag 25 februari har ni möjlighet att vara med. #sy&hantverksfestivalen Monter B12:35 Sala Laser.
























1 kommentar:

Anonym sa...

Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, osäkra lån, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital mm! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga räntor och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com